asiakasstrategia

Vinkkejä asiakkuuksien kanssa työskentelyyn

SugarCRM ja OOSIS oy tarjoavat seuraavanlaisia vinkkejä asiakkuuksien kanssa työskentelyyn:

1. Kartoita asiakkuuden eri vaiheet

Oleellista on välttää keskittymistä oman organisaation näkökulmaan asiakkuudesta. Tämän päivän maailmassa, joss asiakkailla on entistä enemmän mahdollisuuksia valita milloin ja miten he ostavat mitäkin, on myös myynnin osattava katsoa koko prosessia asiakkaan näkökulmasta. Kuinka asiakas on löytänyt tuotteesi, mitä valintoja asiakas on tehnyt, mitä hän on jo karsinut pois ja millä tavoin hän päätyy ostopäätökseen.

Lisää myyntiä markkinoinnista

Markkinoinnin ja myynnin saumaton yhteistyö on jokaisen asiakastyötä tekevän yrityksen tavoite, mutta toisinaan niitä on vaikeahkoa saattaa yhteen. Markkinoinnilta odotetaan volyymeja, paljon liidejä, ja myynti taas toivoo kyseisten myyntimahdollisuuksien olevan laadukkaita. Jos tuloksia ei synny, myynnin on helppo todeta liidien olleen liian vaatimattomia tai laadultaan huonoja. Siksi on parempi käyttää SugarCRM:ää sillan luomiseksi myynnin ja markkinoinnin välille.

Vinkki 1 - Potentiaalisen ja riittävän liidin selkeä määrittely