Zapier

Zapier on suosittu integraatioalusta pilvipalveluiden yhdistämiseen ja tietojen siirron automatisointiin. Zapierilla yhdistät helposti palvelut ilman ohjelmointia tai aiempaa kokemusta integraatioista.

Zapierilla rakennetut integraatiot hyödyttävät koko yritystä kaikilla tasoilla. Markkinoinnin ja myynnin työ helpottuu, kun liidit siirtyvät automaattisesti markkinointijärjestelmästä asiakashallintaan myyntitiimin käsiteltäviksi. Johdon näkyvyys yrityksen tilanteeseen paranee, kun luvut siirtyvä asiakashallinnasta raportointijärjestelmään. IT-osaston työmäärä pienenee, kun uuden työntekijän käyttäjätunnukset syntyvät kerralla kaikkiin yrityksen järjestelmiin.

Zapier perustuu työnkulkuihin eli niin sanottuihin zappeihin. Yksittäinen zappi muodostuu kolmesta palasesta: yhdistettävistä palveluista, zapin laukaisevasta tapahtumasta ja zapin toiminnot kuvaavasta työnkulusta. Aluksi valitaan yhdistettävät palvelut, esimerkiksi markkinointijärjestelmä ja asiakashallintajärjestelmä. Tämän jälkeen määritellään zapin aloitustapahtuma, esimerkiksi liidilomakkeen täyttö tai tarjouspyynnön teko markkinointijärjestelmässä. Lopuksi muodostetaan työnkulku eli mitä varsinaisesti tapahtuu silloin kun potentiaalinen asiakas täyttää markkinointijärjestelmän liidilomakkeen. Kokonaisuutena tämä voisi tarkoittaa esimerkiksi seuraavaa: Zapier havaitsee uuden liiden syntymisen markkinointijärjestelmässä, noutaa sieltä liidin tiedot ja tallentaa ne asiakashallintajärjestelmään myyntitiimin käsiteltäväksi.

OOSIS oy:llä on vuosien kokemus integraatioprojekteista ja järjestelmien yhdistämisestä. Autamme mielellämme yrityksenne järjestelmien yhdistämisessä juuri teidän tarpeidenne mukaan. Tarjoamme niin konsultointia integraatioprojektin solmukohtien ratkaisuun kuin avaimet käteen -periaattella toteutettavia täysiä integraatioprojekteja. Lisää aiemmista projekteistamme voi lukea täältä.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!