Personointi

Vastatakseen mahdollisimman monien toimialojen ja liiketoimintaympäristöjen tarpeisiin SugarCRM sisältää helppokäyttöisiä työkaluja järjestelmän muokkaamiseen. Muokkausvaihtoehdot ovat koko järjestelmän laajuisia tai voivat koskea vain pientä osaa käyttäjistä. Osa Sugarissa olevasta tiedosta voidaan tarvittaessa piilottaa osalta käyttäjistä tai käyttäjäryhmistä esimerkiksi tiedon arkaluonteisuudesta johtuen.

CRM-järjestelmän käytön kannalta on olennaista, että järjestelmän käyttäjät tuntevat olonsa luottavaiseksi ja luontevaksi sitä käyttäessään. Sugar mahdollistaakin käyttöliittymän välilehtien ja tietokenttien uudelleen nimeämisen, jolloin Sugar mukautuu eri toimialojen käyttöön joustavasti ja käyttäjät kohtaavat jokapäiväisestä työstään tutut termit.

Tämän lisäksi Sugariin on mahdollista rakentaa uusia moduuleita. Sugar ja sen partnerit ovat lisäksi kehittäneet lukemattomia lisämoduuleja. Sugariin on myös mahdollista määrittää omia tietokenttiä ja pudotusvalikkoja. Näitä voidaan käyttää tukemaan asiakastiedon keräämistä ja tiedon luokittelua sekä sen pohjalta tehtävää segmentointia.

Sugar-­järjestelmään voi käyttäjäkohtaisesti määritellä käytettävissä olevat Sugarin välilehdet. Välilehden sisällä voidaan erikseen määritellä käytettävissä olevat toiminnnallisuudet. Käyttäjät voivat muokata Sugar-kokemusta mieleisekseen määrittäessään oman etusivunsa. Käyttäjät voivat valita mieleisiään tietoikkunoita, jotka tarjovat pikanäkymän oman toiminnan kannalta olennaisiin tietoihin.